국경 간 전자상거래는 중국의 대외무역을 안정시키고, 중국 대외무역의 전환과 업그레이드를 추동하며, 글로벌 경제 발전과 안정에 기여하는 결정적인 힘으로 부상했다. 이에 따라 국경 간 전자상거래의 고품질 발전을 추동하는 것은 중국 업계 내에서 공동의 난제로 되었습니다. 그러나 국경 간 전자상거래가 빠르게 성장하면서 품질 혼재, 치열한 경쟁, 가격 경쟁 등 새로운 현상과 도전에 직면해 있다. 브랜드는 주체를 식별하는 구별표지 역할을 하며 브랜드 구축은 국경 간 전자상거래에서 고품질 발전을 이룩하는 신중한 선택이다. 이 글은 정성적 접근법과 정량적 접근법이 결합된 브랜드 이론을 활용하며, 국경 간 전자상거래 기업 운영 내의 주요 요소에 구체적으로 초점을 맞춘다. 중국국경 간 전자상거래 기업의 내부 운영 내에서 브랜드의 형성과 발전에 영향을 미치는 핵심 요소들에 대한 분석을 통해 그들의 내부 형성 메커니즘을 조사하고 브랜드 형성에 영향을 미치는 이들 중요 요소들의 중요성을 평가한다. 연구과정은 해외 소비자의 데이터를 바탕으로 실증분석을 실시하여 궁극적으로 국경 간 전자상거래 기업의 브랜드 개발을 위한 일정한 지침을 제공하고 있다.
Cross-border e-commerce has emerged as a crucial force in stabilizing China's foreign trade, driving the transformation and upgrade of China's foreign trade, and contributing to global economic development and stability. As a result, promoting the high-quality development of cross-border e-commerce has become a common challenge within the Chinese industry. However, with the rapid growth of cross-border e-commerce, it faces new phenomena and challenges, such as a mix of quality, fierce competition, and price competition. Brands serve as distinguishing markers for identifying entities, and brand building is a prudent choice for achieving high-quality development in cross-border e-commerce. This article utilizes brand theory, employing a combined qualitative and quantitative approach, with a specific focus on key elements within the operations of cross-border e-commerce enterprises. Through an analysis of the key elements influencing the formation and development of brands within the internal operations of Chinese cross-border e-commerce enterprises, it investigates their internal formation mechanisms and assesses the significance of these critical factors in influencing brand formation. The research process is based on data from overseas consumers, conducting empirical analysis, ultimately providing certain guidance for brand development in cross-border e-commerce enterprises.