사회이슈는 계속해서 생겨나지만 빠르게 소비되고 잊히는 현상에 대해 문제의식을 제기하였다. 사회이슈 참여의 중심으로자리 잡은 MZ세대와 그에 발맞춰 기업 또한 사회이슈에 대해 능동적이고 선제적으로 대응하는 브랜드 액티비즘이 강화되는 사회상에 대한 연구를 바탕으로 진행하였다. 사회문제에 대한 지속적인 관심과 참여 유도 방안에 대해 해결안을 도출하기 위해 기존의 사회이슈 관련 콘텐츠와 참여 방면 서비스 17개를 분석하고 MZ세대를 대상으로 진행한 설문조사를 시행하였으며, 사회참여에 대한 니즈는 존재하지만 지속적인 참여는 어려워한다는 결과를 도출하였다. 이를 바탕으로 적극적온라인 사회운동을 돕는 플랫폼의 부재를 발견하였으며, MZ세대 놀이문화의 일종인 챌린지와 사회이슈를 연결시켜 지속적 관심과 참여를 유도하는 서비스를 제안하고자 하였다.
Although social issues continue to arise, they raise awareness about the phenomenon of being quickly consumed and forgotten. In keeping with the MZ generation, which has become the center of participation in social issues, this study was conducted based on a study on the social image in which brand activism is strengthened by companies to proactively and preemptively respond to social issues. In order to come up with solutions on ways to induce continuous interest and participation in social issues, we analyzed 17 existing social issue-related contents and participation-related services and conducted a survey for the MZ generation. And we found that needs about social participation exists, but continuous participation was difficult. Based on this, we discovered the absence of a platform to help active online social movements, and tried to propose a service that connects challenges, a type of play culture for the MZ generation, and social issues to induce continuous interest and participation.