본 연구는 만 5세 유아들의 디자인씽킹 프로그램 경험의 의미를 살펴보고자 하였다. 유아가 디자인씽킹 프로그램에 참여하면서 디자인씽킹을 어떻게 인식하는지, 그리고 디자인씽킹을 통해 유아의 창의적 문제해결능력에서 변화가 있는지를 살펴보고자 하였다. 서울, 수도권에 위치한 어린이집 2곳의 만 5세 유아 31명을 대상으로 하였다. 2019년 10월부터 12월까지 연구자들이 3개월 동안 주 2-3회 방문하여 프로그램을 진행하고 유아를 관찰하였다. 유아 관찰 자료 및 교사들의 보고서 자료 등이 수집되었다. 연구결과, 첫째, 디자인씽킹 프로그램 참여를 통해 유아들은 디자인씽킹에 대한 이해가 증가하였다. 둘째, 유아는 디자인씽킹 프로그램 참여를 통해 창의적 문제해결능력이 증가되었다. 문제해결에 대한 자신감과 도전정신, 창의적 표현, 협력이 높아졌다. 본 연구는 만 5세 유아들의 디자인씽킹 프로그램 경험을 심층적으로 탐색함으로써, 유아 디자인씽킹 교육에 대한 이해를 돕고 미래 유아교육의 새로운 지원방안을 제시하였다는 점에서 의의가 있다.This study aimed to examine the meaning of experience in the design thinking programs for 5 year-olds : specifically how young children recognized design thinking. and how young children’s creative problem-solving abilities could be enhanced through design thinking programs. The program was conducted on 31 5 year-olds at two childcare centers in Seoul and the metropolitan area. From October 2019 to December 2019, researchers visited two to three times a week to conduct programs and take observations. The observation data on young children and teachers’ report data on young children were collected. The results of this study were as follows. First, young children’s understanding of design thinking increased through participation in the design thinking program. Second, young children’s creative problem-solving abilities increased since they participated in the design thinking program; Young children’s confidence in problem solving, enhanced creative ideation, and improved cooperation with peers were all promoted. This study is meaningful in that the experience of the design thinking program for 5 year-olds is explored in depth. This study suggested the importance of infant design thinking education in early childhood education.