본 연구는 알렉산드리아항의 해상운송에 대한 기회를 살펴보고 성장을 진단하는 것이다. 이 논문은 해상 운송의 기존 기회를 평가하고 그러한 기회를 얻기 위한 최선의 접근법을 제안하고자 한다. 이 논문의 발견은 컨테이너 체류 시간이 길어지고, 선박 운항 간격이 지연되고, 문서 처리가 길어지고, 시간당 크레인 처리 컨테이너수가 줄어들어 좌현 비효율성이 중요한 구속조건 중 하나로 나타난다는 것이다. 해상운송 성장의 또 다른 구속력 있는 제약은 저속, 비신뢰성, 잦은 정비로 인한 검문소 혼잡지연 등의 형태로 비효율적인 철도 및 도로망이다.
리카르도 하우스만이 제안한 성장 진단 방법론을 채택하기 위해 해상운송의 개발에 가장 중요하고 구속력 있는 운송 경로 내에서 광범위한 측면에 초점을 맞춘 해상운송의 개발을 방해하는 제약조건을 식별하였다. 이 연구의 결과를 통해 효과적인 해상운송을 위한 통합된 접근법, 정책 및 제도적 준비가 요구되고 있다는 것을 알 수 있다.This paper examines opportunities and undertakes growth diagnostics of maritime transportation in Alexandria port. The paper assesses existing opportunities for maritime transportation and proposes the best approach to rip such opportunities. Paper findings are that port inefficiency depicted by longer container dwell time, delays in vessel traffic clearance, lengthy documentation processing, lesser container per crane hour as one of the critical binding constraints. The other binding constraint of maritime growth is inefficient rail and road networks in the form of low speed, unreliability and congestion delays in checkpoints, diversions due to frequent maintenance.
In order to adopt a growth diagnostic methodology proposed by Ricardo Hausman, DaniRodrick and Andres Velasco (HRV) to identify constraints that impede development of the Maritime transport focusing on a wide range of aspects within transportation corridors that are most critical and binding constraints to development of maritime transportation. The study expected result is call for holistic and integrated approach, policies and institutional arrangement for effective maritime transportation.