미래에 대한 불안감은 목표 지향적인 행동과 연관이 있을 뿐 아니라, 인생에서 발생하는 다양한 사건들에 대한 불확실성과 예측 불가능함에 대한 걱정을 내포하고 있다. 본 연구는 미래에 대한 불안감이 개인으로 하여금 사회적 관계에 대한 도구적인 가치 인식을 증가시킬 수 있음을 제안한다. 구체적으로, 개인이 자신의 미래에 대해 불안감을 많이 느낄수록, 이들은 자신이 인적관계에서 획득할 수 있는 도구적이고 수단적인 도움에 대한 가치가 더 높다고 인지할 수 있고, 결과적으로 새로운 사람들을 만날 수 있는 기회를 제공하는 경험에 대해 보다 긍정적인 태도를 보인다. 본 연구는 미래에 대한 불안감이 소비자들로 하여금 사회적 관계를 향후에 발생할 수 있는 일들에 대비하기 위한 수단으로서 볼 수 있게 함으로서, 결과적으로 소비자들이 고립되기보다 서로 모이게 할 수 있음을 보여주는 최초의 연구이다.This research suggests that future anxiety heightens the perceived instrumental value of social relationships. As individuals feel more anxious about their future, their appreciation for the instrumental support from a relationship intensifies, and they are likely to show more positive attitudes toward an experience that provides an opportunity to meet new people. The current investigation is the first to show that people’s future anxiety can pull them together (rather than isolate them) by making people view social ties as a means of preparing for the future. Indeed, future anxiety is not only related to goal-directed behaviors, but also inevitably entails concerns about uncertainty and unpredictability regarding life events.