본 연구는 국제물류주선업 종사원들의 ‘노동적 CSR’ 인식에 따른 직무만족, 조직신뢰 및 조직몰입의 관계를 살펴봄으로써 지속가능한 물류주선업 조직 관리를 위한 실질적인 방안을 제시하고자 하였다. 연구를 진행하기 위해 부산지역에 소재한 국제물류업체를 방문하여 설문을 실시하였다. 가설검정과 실증연구를 위해 SPSS/AMOS Ver. 18.0을 이용하여 요인분석, 신뢰도분석, 상관관계 분석, 구조방정식 모형분석을 실시하였다. 그 결과 독립변수인 ‘노동적 CSR’은 직무만족, 조직신뢰에 유의한 영향을 미쳤지만 조직몰입에는 유의한 영향을 미치지 않았다. 하지만 매개 변수인 직무만족과 조직신뢰를 통하여 조직몰입에 유의한 영향을 미치는 것으로 확인되었다. 이러한 결과를 통해 국제물류주선업 종사원들의 조직몰입을 높이기 위해서는 종사원들의 만족과 신뢰를 기반으로 한 ‘노동적 CSR’ 활동이 이루어져야 할 것이다.International freight forwarder’s job satisfaction, organizational trust and organizational commitment are closely associated to not only job performance but also the sustainable operation of the business. Nevertheless, any studies have not been done on this matter yet. This study aims to suggest practical plans for effective logistics organization management with the goal of sustainable management by examining the relationship between job satisfaction, organizational trust, and organizational commitment according to the Labor CSR perception of international freight forwarders. The results of the analysis are as follows: The perception of labor CSR had a significant effect on job satisfaction and organizational trust, but it did not have a significant effect on organizational commitment. However, it was confirmed that the mediating effect of labor CSR on organizational trust and job satisfaction had a significant effect on organizational commitment. In order to increase the organizational commitment of the employees in international freight forwarding companies, labor CSR perception should be emphasized based on the satisfaction and trust of the employees.