본 연구는 국제운송주선인의 정보시스템의 전략적 활용의 수준들 간의 성과차이의 분석을 목적으로 한다. 본 연구의 모집단은 국제운송주선인들이다. 이들은 항만물류프로세스에서 화주와 물류서비스제공자들을 연결하는 역할을 한다. 따라서 이들의 정보시스템의 전략적 활용과 성과차이에 대한 연구는 항만물류서비스에 대한 더 나은 이해를 가능하게 한다. 자료는 다양한 분석기법을 통해 확인되었다. 자료의 신뢰성과 타당성은 요인분석과 크론바흐 알파를 통해 입증되었고 변수들 간의 관계는 군집분석, 분산분석, 다변량 분산분석 및 사후분석에 의해 확인되었다. 분석결과는 다음과 같다. 첫째, 국제운송주선인의 정보시스템의 전략적 활용은 네 가지 단계로 분류되었다. 이는 정보시스템 도입단계, 내부적인 정보시스템 활용단계, 외부적인 정보시스템 활용단계 및 공급사슬 정보시스템 활용단계이다. 둘째, 정보시스템의 전략적 활용의 단계들 간의 기업성과에서 차이가 있다. 분석결과는 공급사슬 정보시스템 단계의 기업들이 가장 높은 기업성과를 달성하는 것으로 나타났다.An information systems (IS) connects shippers with logistics service providers in port logistics processes. The relationship between firms should be studied from a strategic viewpoint, and examining the strategic usage of an IS and its gaps in performance is important from an international freight forwarder viewpoints. This study analyzes such gaps among the different levels of the strategic IS. The study population is international freight forwarders. Hence, investigating the strategic IS and gaps in performance can provide better understanding of port logistics services. Data are analyzed using various methods. Reliability and validity are verified via factor analysis and Cronbach’s alpha, and the relationships between variables are analyzed by various analytical methods. The results are as follows. First, the strategic usage of the IS is divided into four levels: introduction of IS, internal IS, external IS and supply chain IS. Second, there are gaps in performance among the levels of the strategic usage of IS. The results reveal that firms included in supply chain IS achieve the highest performance.