본 연구는 이벤트 프로모션 현장에서 활용되는 내레이터 모델에 대한 평가 요인을 알아보고 그러한 평가 요인이 모델에 대한 태도와 프로모션 브랜드에 미치는 결과적인 영향성을 탐구하는 것이다. 제기된 연구문제를 해결하기 위해 실험 형식의 연구 디자인을 사용하였다. 참여자들을 세 개의 그룹으로 나누어 이벤트 프로모션 사진을 제시한 후 응답자들에게 설문에 답하도록 하였다. 연구 결과 내레이터 모델의 평가요인으로 신체적 매력, 제품 매치, 전문성, 신뢰성, 개인적 성격, 커뮤니케이션 능력 등의 여섯 가지가 발견되었다. 이러한 평가 요인은 내레이터 모델에 대한 태도와 프로모션 브랜드에 대한 태도에 모두 긍정적인 영향을 미치는 것을 알 수 있었다. 또한 성별은 그러한 관계를 조절하는 변인으로 나타났다. 남성 응답자의 경우 신체적인 매력과 모델의 성격이 모델의 평가에 영향을 미치는 요인으로 나타났고 반면 여성 응답자의 경우 내레이터 모델과 제품과의 매치와 모델의 성격이 모델 평가에 큰 역할을 하는 것으로 나타났다. 본 논문의 발견점은 학자와 실무자 모두에게 몇 가지 시사점을 제공한다. 먼저 광고주들이 이벤트 프로모션을 계획하고 실행할 때 본 연구에서 밝힌 내레이터 모델 평가 요인을 모델 선정에 있어 지표로 사용할 수 있을 것이다. 또한 표적 소비자의 성별에 따라 상이한 스타일의 내레이터 모델을 기용하는 것이 필요하다 하겠다.This study explores evaluation elements of narrator models, and also investigates consequent impacts on attitudes toward narrator models and promotion brands. To solve proposed research questions, experiment settings are adopted. Dividing respondents into three groups, pictures of event promotions were provided, and then participants answered the questions. As results of this study, six factors of physical attractiveness, product fit, professional images, credibility, personal characteristics, and communication skill emerged as evaluations elements of narrator models. These factors influenced both attitudes toward narrator models and attitudes toward promotion brands. It is also found that gender is a significant variable moderating relationships. For male respondents, physical attractiveness and personal characteristics are important elements when they evaluate narrator models. However, for female respondents, product fit and personal characteristics play evaluative roles on narrator models. The findings of this study provide a couple of managerial implications to both academicians and practitioners. The evaluation elements found in this study can be used when advertisers plan to execute event promotions, and to select adequate narrator models. Also, it is needed to use different styles of narrator models according to target consumers’ gender.