표제지
국문초록
목차
I. 서론 11
II. 이론적 배경 (문헌자료) 16
III. 내용 및 방법 18
1. 연구문제 18
2. 연구대상 19
3. 설문지 구성 19
4. 자료의 처리 및 분석 20
IV. 결과 및 고찰 21
1. 조사대상자의 일반적 특성 21
2. 화장품 가격에 대한 인식 22
2.1. 현재 사용 중인 화장품의 가격 22
2.2. 주관적으로 판단하는 화장품의 가격 25
3. 화장품의 구매기준 29
3.1. 화장품 구매기준 29
3.2. 저가화장품을 구매하는 이유 31
3.3. 고가화장품을 구매하는 이유 32
4. 화장품의 가격에 대한 인식 35
4.1. 조사대상자의 저가화장품에 대한 인식 35
4.2. 조사대상자의 고가화장품에 대한 인식 37
5. 화장품의 사용 만족도 39
5.1. 저가 및 고가화장품에 사용에 의한 미용효과 만족도 40
5.2. 저가 및 고가화장품에 사용에 의한 비용 만족도 43
V. 결론 47
참고문헌 49
부록 55
Abstract 60
〈Table 1〉 General characteristic of surveyed people 22
〈Table 2〉 Price distribution of cosmetics presently being used by... 24
〈Table 3〉 Price range of the low-priced cosmetics estimated by surveyed people 27
〈Table 4〉 Price range of the high-cost cosmetics estimated subjectively by... 28
〈Table 5〉 Cosmetics purchasing criterion of surveyed people 30
〈Table 6〉 Reason why surveyed people purchased the low-priced cosmetics 32
〈Table 7〉 Reason why surveyed people purchased the high-priced cosmetics 34
〈Table 8〉 Recognition of surveyed people for the low-priced cosmetic 37
〈Table 9〉 Recognition of surveyed people for the high-priced cosmetic 39
〈Table 10〉 Satisfaction of surveyed people for effect of the low-priced cosmetic 42
〈Table 11〉 Satisfaction of surveyed people for effect of the high-priced cosmetic 43
〈Table 12〉 Satisfaction of surveyed peoplefor cost of the low-priced cosmetic 45
〈Table 13〉 Satisfaction of surveyed people for cost of the high-priced cosmetic 46