생몰정보
소속
직위
직업
활동분야
주기
서지
국회도서관 서비스 이용에 대한 안내를 해드립니다.
검색결과 (전체 1건)
원문 있는 자료 (1) 열기
원문 아이콘이 없는 경우 국회도서관 방문 시 책자로 이용 가능
목차보기더보기
목차
PISA 2009 읽기 영역 결과 분석 연구 / 옥현진 ; 김경희 1
I. 연구의 필요성 및 목적 1
II. PISA 2009 연구 절차 3
III. 읽기 소양의 개념 및 주요 결과 분석 4
1. 읽기 소양의 개념 4
2. 읽기 영역 주요 결과 분석 6
IV. 결론 및 제언 20
참고문헌 23
〈Abstract〉 25
초록보기 더보기
This study introduced the procedure of PISA 2009, analyzed the
results of reading literacy in PISA 2009, and suggested ideas about the
plan and practice for Korean language education based on the result in
order to call for the interest in PISA from the community of Korean
language education.
Korean students' results of reading literacy in PISA 2009 were
analyzed at the point of percentile, gender, and sub-categories such as
text format(continuous text and non-continuous text) and aspects(access
and retrieve, integrate and interpret, and reflect and evaluate). The
results were also compared with the results of PISA 2000, 2003, and
2006 in order to observe their trends.
Based on the analysis, this study firstly called for more interest in
designing research on and teaching top performers of reading literacy,
and secondly needed more attention to the difference in reading literacy
between male and female students in order to reduce their gaps.
권호기사보기
참고문헌 (16건) : 자료제공( 네이버학술정보 )더보기
원문구축 및 2018년 이후 자료는 524호에서 직접 열람하십시요.
도서위치안내: 정기간행물실(524호) / 서가번호: 국내02
2018년 이전 정기간행물은 온라인 신청(원문 구축 자료는 원문 이용)
우편복사 목록담기를 완료하였습니다.
* 표시는 필수사항 입니다.
* 주의: 국회도서관 이용자 모두에게 공유서재로 서비스 됩니다.
저장 되었습니다.
로그인을 하시려면 아이디와 비밀번호를 입력해주세요. 모바일 간편 열람증으로 입실한 경우 회원가입을 해야합니다.
공용 PC이므로 한번 더 로그인 해 주시기 바랍니다.
아이디 또는 비밀번호를 확인해주세요