생몰정보
소속
직위
직업
활동분야
주기
서지
국회도서관 서비스 이용에 대한 안내를 해드립니다.
검색결과 (전체 1건)
원문 있는 자료 (1) 열기
원문 아이콘이 없는 경우 국회도서관 방문 시 책자로 이용 가능
목차보기더보기
목차
3수준 다층모형을 활용한 교사 효과 탐색 / 김경희 1
[요약] 1
I. 서론 2
II. TIMSS의 학업성취 모형과 실행된 교육과정 3
III. 연구 방법 6
1. 표집절차 및 표본 6
2. 연구 자료의 측정 변수 7
3. 분석 절차 11
IV. 연구 결과 13
1. 기초모형 분석 결과 13
2. 교육맥락변인의 효과 15
V. 논의 19
참고문헌 23
저자소개 25
〈ABSTRACT〉 26
초록보기 더보기
The purpose of this study is to investigate the effects of the contextual variables on math achievement based on TIMSS 2007 using 3-level model. The results revealed that this model explains 38.9% of the variances at student-level, 83.8% of variance at the level of teacher and 72.7% of variance at the level of school. The variables such as home educational capital, parent's educational background, academic expectation level, pleasure and confidence in math studies, and the extra-curricula activities at the student-level had statistically significant effects. Also school variables such as teacher's expectation and involvement of parents had significant effects, whereas none of variables at the teacher-level except gender variable of teacher was found to be statistically significant. Finally, the educational implications based on the results and the following study on school effectiveness using 3-level model were discussed.
권호기사보기
참고문헌 (30건) : 자료제공( 네이버학술정보 )더보기
원문구축 및 2018년 이후 자료는 524호에서 직접 열람하십시요.
도서위치안내: 정기간행물실(524호) / 서가번호: 국내02
2018년 이전 정기간행물은 온라인 신청(원문 구축 자료는 원문 이용)
우편복사 목록담기를 완료하였습니다.
* 표시는 필수사항 입니다.
* 주의: 국회도서관 이용자 모두에게 공유서재로 서비스 됩니다.
저장 되었습니다.
로그인을 하시려면 아이디와 비밀번호를 입력해주세요. 모바일 간편 열람증으로 입실한 경우 회원가입을 해야합니다.
공용 PC이므로 한번 더 로그인 해 주시기 바랍니다.
아이디 또는 비밀번호를 확인해주세요