생몰정보
소속
직위
직업
활동분야
주기
서지
국회도서관 서비스 이용에 대한 안내를 해드립니다.
검색결과 (전체 1건)
원문 있는 자료 (1) 열기
원문 아이콘이 없는 경우 국회도서관 방문 시 책자로 이용 가능
목차보기더보기
표제지
감사의 글
목차
국문요약 10
I. 서론 12
II. 문헌적 고찰 15
1. 학교급식 실시현황 15
2. 학령기의 식습관 17
3. 학교급식아동의 채소에 대한 기호도 19
III. 연구내용 및 방법 22
1. 연구대상 및 시기 22
1) 영양사 대상 22
2) 피급식자 대상 22
2. 연구방법 22
2) 피급식자 대상 23
3. 통계처리 23
1) 영양사 대상 23
IV. 결과 및 고찰 24
1. 영양사 대상 연구 24
1) 영양사 일반사항 24
2) 영양사의 의식조사 27
2. 피급식자 대상 연구 29
1) 피급식자의 일반사항 29
2) 피급식자의 식습관 31
3) 피급식자의 나물에 대한 기호도 및 인지도 54
3. 영양사의 의식과 피급식자의 기호도 비교 70
V. 요약 및 결론 74
참고문헌 77
Abstract 96
Table 1. The status of school lunch program in 2006 16
Table 2. General characteristics of nutritionist 26
Table 3. Consciousness by nutritionist's experience 28
Table 4. General characteristics of elementary school students 30
Table 5. Frequency of breakfast by general characteristics 32
Table 6. Menu of breakfast by general characteristics 34
Table 7. Frequency of havingsnacks by general characteristics 36
Table 8. Item of eating snacks by general characteristics(double answer) 39
Table 9. Frequency of skipping meal by general characteristics 41
Table 10. Favorite food by general characteristic 43
Table 11.The main contents for meal by general characteristics 45
Table 12. Unbalanced diet by general characteristics 47
Table 13. Frequency of platewaste by general characteristics 49
Table 14. The reasons for platewaste by general characteristics 51
Table 15. The reaction of the student w hen undesired food was given by the teacher 53
Table 16. The preference of namul by general characteristics 55
Table 17.The reasons for disliking namul by general characteristics 57
Table 18. The preference of foods(Japchae, Bibimbap) made by namul 59
Table 19. The reason eating namulunder foods(Japchae, Bibimbap) made by namool 61
Table 20. The place where students mostly eat namul by general characteristics 63
Table 21. The status of taking tasteless namul again by general characteristics 65
Figure 1. The recognition of namul(%) 67
Figure 2. The preference for namul(score) 69
Figure 3. The preference of students for namul and the guess of nutritionist 71
Figure 4. The reasons for students dislike namul and theguess of nutritionist 73
원문구축 및 2018년 이후 자료는 524호에서 직접 열람하십시요.
도서위치안내: / 서가번호:
우편복사 목록담기를 완료하였습니다.
* 표시는 필수사항 입니다.
* 주의: 국회도서관 이용자 모두에게 공유서재로 서비스 됩니다.
저장 되었습니다.
로그인을 하시려면 아이디와 비밀번호를 입력해주세요. 모바일 간편 열람증으로 입실한 경우 회원가입을 해야합니다.
공용 PC이므로 한번 더 로그인 해 주시기 바랍니다.
아이디 또는 비밀번호를 확인해주세요