생몰정보
소속
직위
직업
활동분야
주기
서지
국회도서관 서비스 이용에 대한 안내를 해드립니다.
검색결과 (전체 1건)
원문 있는 자료 (1) 열기
원문 아이콘이 없는 경우 국회도서관 방문 시 책자로 이용 가능
목차보기더보기
title page
Acknowledgements
Abstract
Contents
1. Introduction 10
2. Corporate Branding and Product Branding 12
2.1. The Concept of Corporate Branding 12
2.2. The Significance of Corporate Brand 16
3. Current Brand Re-naming 19
3.1. Current Phenomenon of Corporate Brand Naming 19
3.2. Corporate Brand Re-naming for Revitalization 22
4. Overview of Re-named Korean Corporate Brands 26
4.1. CJ 26
4.2. KCC 26
4.3. KT 27
4.4. KT&G 28
4.5. LG 29
4.6. POSCO 29
4.7. SK 30
5. Motivations for Re-naming the Company 32
5.1. Motivations for Re-naming 32
5.2. Motivations for Using Alphabet Acronyms 36
6. Statistical Analysis 38
6.1. Hypotheses of the Survey 38
6.2. Analysis of the First Sample Group 40
6.3. Analysis of the Second Sample Group 42
6.4. Overall Evaluation of the Analysis 43
7. Conclusion 45
[Appendix] 48
References 52
Table 1. A Comparison between Product and Corporate Brands 15
Table 2. Korean Corporations with Altered Corporate Names 31
Table 3. Two-tailed Z test of Koreans 41
Table 4. Two-tailed Z test of Foreigners in Korea 42
Figure 1. The Scope of Corporate Branding 13
Figure 2. Brand Level Hierarchy 14
Figure 3. Convergence of Academic Thinking towards Corporate Branding 14
Figure 4. Creating a Super-brand 17
Figure 5. Steps to be Taken to Create, Implement, and Monitor a Sustainable Corporate Story 18
Figure 6. Core Business of KT&G 28
Figure 7. National Competitiveness Ranking(2006) 35
Figure 8. Test of Brand Recognition of Koreans 41
Figure 9. Test of Brand Recognition of Foreigners in Korea 43
원문구축 및 2018년 이후 자료는 524호에서 직접 열람하십시요.
도서위치안내: / 서가번호:
우편복사 목록담기를 완료하였습니다.
* 표시는 필수사항 입니다.
* 주의: 국회도서관 이용자 모두에게 공유서재로 서비스 됩니다.
저장 되었습니다.
로그인을 하시려면 아이디와 비밀번호를 입력해주세요. 모바일 간편 열람증으로 입실한 경우 회원가입을 해야합니다.
공용 PC이므로 한번 더 로그인 해 주시기 바랍니다.
아이디 또는 비밀번호를 확인해주세요