생몰정보
소속
직위
직업
활동분야
주기
서지
국회도서관 서비스 이용에 대한 안내를 해드립니다.
검색결과 (전체 1건)
원문 있는 자료 (1) 열기
원문 아이콘이 없는 경우 국회도서관 방문 시 책자로 이용 가능
목차보기더보기
title page
Acknowledgement
Contents
Abstract 9
Chapter 1. Introduction 11
Chapter 2. Literature review 14
2.1. Language and culture 14
2.2. Language teaching, learning and culture 15
2.3. Conceptual thinking and real cultural acquisition 18
2.4. Language, context, and culture 20
2.4.1. Authentic text, cultural authenticity, and authentic language learning 21
2.5. Target culture, source culture and intercultural awareness 24
2.5.1. Meaning of education and power relations 25
Chapter 3. Method 27
3.1. Views of cultural analysis 27
3.2. Developing criteria for textbook evaluation of cultural content 31
3.3. Procedures 34
3.3.1. Selection of the textbooks 34
3.3.2. Limitation 35
Chapter 4. Results & discussion 37
4.1. Content analysis 37
4.1.1. Target culture and source culture and intercultural awareness 37
4.1.1.1. How to approach English language teaching 37
4.1.1.2. Target culture in the textbook 42
4.1.2. National identities 44
4.1.2.1. Western people in textbook 44
4.1.2.2. The orient and the west compared 47
4.1.2.3. Korean culture 52
4.1.3. Social groups and gender stereotype 54
4.1.3.1. How women are described in textbooks 54
4.1.3.2. Third countries' culture in foreign language education 57
4.2. The four textbooks 58
4.2.1. Textbook A 59
4.2.2. Textbook B 60
4.2.3. Textbook C 61
4.2.4. Textbook D 62
Chapter 5. Conclusion 63
Reference 67
Apendix 72
국문초록 74
원문구축 및 2018년 이후 자료는 524호에서 직접 열람하십시요.
도서위치안내: / 서가번호:
우편복사 목록담기를 완료하였습니다.
* 표시는 필수사항 입니다.
* 주의: 국회도서관 이용자 모두에게 공유서재로 서비스 됩니다.
저장 되었습니다.
로그인을 하시려면 아이디와 비밀번호를 입력해주세요. 모바일 간편 열람증으로 입실한 경우 회원가입을 해야합니다.
공용 PC이므로 한번 더 로그인 해 주시기 바랍니다.
아이디 또는 비밀번호를 확인해주세요