본문바로가기

자료 카테고리

전체 1
도서자료 0
학위논문 1
연속간행물·학술기사 0
멀티미디어 0
동영상 0
국회자료 0
특화자료 0

도서 앰블럼

전체 (0)
일반도서 (0)
E-BOOK (0)
고서 (0)
세미나자료 (0)
웹자료 (0)
전체 (1)
학위논문 (1)
전체 (0)
국내기사 (0)
국외기사 (0)
학술지·잡지 (0)
신문 (0)
전자저널 (0)
전체 (0)
오디오자료 (0)
전자매체 (0)
마이크로폼자료 (0)
지도/기타자료 (0)
전체 (0)
동영상자료 (0)
전체 (0)
외국법률번역DB (0)
국회회의록 (0)
국회의안정보 (0)
전체 (0)
표·그림DB (0)
지식공유 (0)

도서 앰블럼

전체 1
국내공공정책정보
국외공공정책정보
국회자료
전체 ()
정부기관 ()
지방자치단체 ()
공공기관 ()
싱크탱크 ()
국제기구 ()
전체 ()
정부기관 ()
의회기관 ()
싱크탱크 ()
국제기구 ()
전체 ()
국회의원정책자료 ()
입법기관자료 ()

검색결과

검색결과 (전체 1건)

검색결과제한

열기
논문명/저자명
중고등학교 영어교육과정에서 다독의 필요성에 관한 연구 = The necessity of integrating extensive reading into English curriculum in Korean secondary schools / 송복님 인기도
발행사항
대전 : 우송대학교 TESOL-MALL대학원, 2006.8
청구기호
TM 420.7 ㅅ333ㅈ
형태사항
ix, 81 p. ; 26 cm
자료실
전자자료
제어번호
KDMT1200683409
주기사항
학위논문(석사) -- 우송대학교 TESOL-MALL대학원, TESOL-MALL, 2006.8
원문
미리보기

목차보기더보기

title page

ACKNOWLEDGEMENTS

Contents

ABSTRACT 9

CHAPTER 1. INTRODUCTION 11

CHAPTER 2. LITERATURE REVIEW 15

2.1. Reading and Models of Reading 15

2.1.1. What is Reading? 15

2.1.2. Models of Reading 16

2.2. Reading Comprehension and Schema Theory 18

2.3. Purposes for Reading 22

2.4. Reading Teaching in the 7th National English Curriculum of Korea 23

2.5. Extensive Reading 26

2.5.1. Definition of Extensive Reading 26

2.5.2. Benefits of Extensive Reading 28

2.5.3. Setting up Extensive Reading Programs 31

2.5.4. Materials for Extensive Reading 34

2.5.5. Assessment 36

CHAPTER 3. METHOD 40

3.1. Methodology 40

3.2. Participants 40

3.2.1. Teachers 40

3.2.2. Students 41

3.3. Data Collection 42

3.3.1. Questionnaire 42

3.3.2. Interviews 43

3.3.2.1. Teachers 44

3.3.2.2. Students 45

3.4. Data Analysis 45

3.5. Data Verification 46

3.6. Limitations 47

CHAPTER 4. RESULTS 48

4.1. Perceptions of Extensive Reading and the Purposes for English Reading 48

4.1.1. Teachers' Perceptions 48

4.1.1.1. Teachers' Perceptions of Extensive Reading 49

4.1.1.2. Teachers' Perceptions of the Purposes for English Reading 53

4.1.2. Students' Perceptions 54

4.1.2.1. Students' Perceptions of Extensive Reading 55

4.1.2.2. Students' Perceptions of the Purpose for English Reading 57

4.2. Teaching and Learning Reading in Current English Classrooms in Korea 59

4.2.1. Teaching of English Reading 59

4.2.2. Learning of English Reading 63

4.2.3. Assessment of English and English Reading 66

CHAPTER 5. DISCUSSION 68

5.1. English Teaching Focusing on Grammar and Intensive Reading 68

5.2. Extensive Reading for Improving Overall English Abilities and Schemata 70

5.3. Possibility of Implementing Extensive Reading in Current English Curriculum 72

CHAPTER 6. CONCLUSION 76

REFERENCES 79

[Appendix] 87

국문초록 91

권호기사보기

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 기사목차
연속간행물 팝업 열기 연속간행물 팝업 열기