디자인 제품을 선택하는 데 있어서 기능성과 경제성은 현대의 소비자에게 더 이상 충분조건이 되지 못한다. 가치 중심적인 현대사회에서 소비자에게 우선시되는 디자인 제품의 구매 목적은 어떠한 제품을 선택하거나 사용하는 과정에서의 즐거움, 즉 향유이다. 특정 디자인 브랜드가 동종업계에서 경쟁우위를 차지하기 위해서는 이러한 가치 추구형 소비자를 만족시킬 수 있는 차별화된 디자인 브랜드 전략이 반드시 필요한 시점이다. 본 연구는 오랜 역사를 바탕으로 세계의 대표적인 테이블웨어 회사로 자리매김한 영국 웨지우드社의 성공 요인을 디자인 브랜드 차별화 전략을 중심으로 분석하였다. 본 연구를 위해 브랜드 차별화 전략과 테이블웨어에 관한 선행연구와 웨지우드社의 인터넷 홈페이지, 도자 관련 정기간행물 등을 참고하였다. 본 연구에 따르면, 웨지우드사의 성공 요인은 특히 첫째, 가족 기업 승계를 통한 브랜드의 정통성(Legitimacy) 유지. 둘째, 계속적인 신규 디자인브랜드 개발을 통한 브랜드 확장. 셋째, 명품브랜드에 적합한 귀족마케팅(Luxury Marketing) 수행. 넷째, 유명 디자이너와의 협업(Collaboration)으로 예술성 고취 등의 4가지 디자인 브랜드 차별화 전략으로 요약될 수 있다. 디자인 브랜드 차별화 전략은 기업이 가진 시장경쟁력과 제품개발력을 토대로 하여, 마케팅 수행 시 브랜드가 지닌 가치와 효용을 소비자에게 보다 더 강조시키는 것이라 할 수 있다. 본 연구 결과는 경쟁이 더욱 치열해지고 있는 디자인 제품시장에서 참신한 디자인 브랜드를 만들어내고 이를 효율적으로 관리 발전시켜야 하는 기업의 브랜드 차별화 전략 수행 시 하나의 지표가 될 수 있을 것이다.Functional and economical efficiencies are not sufficient conditions any more for contemporary consumers in their choice of design products. The ultimate purpose of purchasing design products in value-centered modern society is a kind of pleasure or taste in the process of using or choosing the products. It is time to establish differentiated design brand strategies for those companies who are intending to satisfy the value pursuing consumers and this will lead them to secure the superiority in same product categories in market. The study is focused on differentiated design brand strategies the successful factors of Wedgwood, UK's well known tableware manufacturer with her long tradition. The study is conducted by reviewing precedent studies about differentiated brand strategies and tableware as literature research and by referring and analysing ceramic related magazines internet website of Wedgwood. According the result of the study the factors of success can be summarized as follows: first, maintaining the legitimacy by family succession, secondly, extension of brand by developing new design brands, thirdly, implementation of luxury marketing as high end product brand, finally, inculcation of artistic feature by collaboration with celebrated designers. Differentiated design brand strategies can optimize the effective value of brand in marketing with the competitiveness and product development capacity of the company. The result of the study will be an indicator for the companies who are involved in developing and managing new design brands efficiently when they are implementing differentiated brand strategies.